عوارض جانبی در زایمان زود رس
نوشته شده توسط : ماساژ

عوارض زایمان شامل زایمان زودرس می شود، این می تواند شماری از نگرانی های بهداشتی برای کودک شما را ایجاد کند، مانند وزن کم هنگام تولد، مشکلات تنفسی، اندام های کم توسعه یافته و مشکلات بینایی و کودکان مبتلا به زایمان زودرس نیز دارای ریسک بالاتری از اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری هستند.

جلوگیری

شما ممکن است قادر به جلوگیری از زایمان زودرس نباشید، اما برای ارتقاء یک بارداری سالم و کامل، می توانید خیلی از آنها را انجام دهید. مثلا:

به طور منظم مراقبت از دوران بارداری را دنبال کنید. ملاقات های قبل از زایمان می تواند به ارائه کننده مراقبت های بهداشتی شما کمک کند تا سلامتی و سلامت کودک شما را کنترل کند. علائم مربوط به خودتان را ذکر کنید. اگر سابقه زایمان زودرس دارید یا علائم یا نشانه های زایمان زودرس را تجربه می کنید، ممکن است لازم باشد که در طول حاملگی بیشتر مراقبت های بهداشتی خود را مشاهده کنید.یک رژیم سالم بخورید برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی با چربی های پائین (PUFAA) با خطر پایین تر زایمان زودرس همراه است.

اگر سیگار میکشید و میخواهید ترک کنید از ارائه کننده مراقبت های بهداشتی خود در مورد یک برنامه ترک سیگار بپرسید.فاصله بارداری را در نظر بگیرید. برخی تحقیقات نشان می دهد که ارتباط بین حاملگی هایی که کمتر از ۶ ماه فاصله دارند و خطر ابتلا به زودرس نیز افزایش می یابد. در رابطه با دوران بارداری با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید.هنگام استفاده از تکنولوژی تولید مثل (ART) مراقب باشید. اگر شما در حال برنامه ریزی برای استفاده از ART برای باردار شدن هستید، در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از جنین ها در حال تخم گذاری هستند. حاملگی های چندگانه خطر ابتلا به زایمان زودرس را افزایش می دهند.

علاوه بر این، ممکن است پروژسترون را که به واژن وارد شده باشد .اگر قبل از هفته ۲۴ بارداری با یک گردن رحم کوتاه تشخیص داده شود، ممکن است پزشک شما نیز از پروژسترون تا هفته ۳۷ بارداری استفاده کند.مدیریت بیماری های مزمن شرایط خاصی نظیر دیابت و فشار خون بالا، خطر ابتلا به زایمان زودرس را افزایش می دهد. برای حفظ هر گونه بیماری مزمن تحت کنترل خود با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود کار کنید.

 

اگر سابقه زایمان زودرس یا تولد زودرس دارید، شما در معرض خطر زایمان زودرس هستید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، برای مدیریت هر عامل خطر و پاسخ به نشانه های هشدار دهنده و علائم اولیه، با پزشک خود مشورت کنید.مصرف داروهای پیشگیرانه اگر سابقه زایمان زودرس دارید، ممکن است.

جنین

در هرجا از چند ساعت تا چند هفته قبل از شروع بارداری در اولین بارداری، یک خانم ممکن است نگاه کند و احساس کند که نوزاد در لگن او قرار دارد. این به معنای “روشن شدن” شناخته شده است، به این معنی است که نوزاد در آماده سازی برای تولد قرار دارد. (در زناني كه قبلا زاده شده اند، روشن شدن ممکن است تا قبل از شروع زايمان رخ ندهد).
هنگامی که کودک در موقعیت پایین قرار می گیرد، این باعث کاهش فشار روی دیافراگم زن می شود و باعث می شود که او تنفس کند. اما همچنین باعث فشار بیشتری بر لگن و مثانه او می شود و منجر به بازدید مکرر ادرارر می شود. علاوه بر این، شکم زن ممکن است پایین تر ظاهر شود و او ممکن است با یک حقه حرکت کند.

شخیص زایمان زودرس

انقباضات قوی و منظم

در انتهای بارداری، انقباضات رحم شروع به حرکت دادن کودک به جایگاه پایین تر در کانال تولد می کنند و در نهایت از انقباض ها کمک می گیرند تا کودک را به دنیا بیاید.
کار واقعی شامل انقباضات منظم، شدید است که بیش از یک ساعت یا دو دقیقه بیشتر از پنج دقیقه فاصله دارند. و انقباضات معمولا در پشت یک زن شروع می شود و سپس به جلو حرکت می کند.
شکم  مانند یک توپ بسکتبال سخت می شود و پس از آن آرام است. اگر یک زن باردار هر ساعت بیش از شش انقباض داشته باشد، قویتر میشوند به این معنی که آنها در فواصل منظم ظاهر می شوند، پس توجه داشته باشید که کودک در راه است.

 

مردم اغلب نمی دانند چگونه به درستی انقباضات را انجام دهند. از زمان شروع یک انقباض به شروع بعدی، از جمله زمان استراحت و آرامش بین آنها، انجام می شود.طبق نظر کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان، انقباضات غلط کار، که انقباضاتBraxton Hicks نامیده می شوند ، اغلب در فواصل زمانی نامنظم رخ می دهند و در طول زمان با یکدیگر همخوانی ندارند.
بر خلاف کار درست، انقباضات غلط معمولا در قسمت جلویی بدن در شکم پایینی احساس می شود، معمولا در قدرت ضعیف هستند و ممکن است متوقف شود که یک زن بیدار شود، موقعیت خود را عوض کند یا تغییر کند.

کم شدن آب

جنین در حال رشد و گسترش در رحم زن محسوب شود توصیه می شود که مادران با متخصص زنان و مامایی خود زمانی که آب آنها کم می شود تماس بگیرند.
این می تواند به یک حرفه ی بهداشت کمک کند تا تعیین کند که آیا زن باردار ادرار نشت می کند یا نشانه ی رایج در دوران بارداری یا مایع آمنیوتیک است.

کاهش درد پشت و گرفتگی در زایمان زود رس

در طول زایمان، یک زن ممکن است در ناحیه لگن و رکتوم احساس فشار بیشتری کند یا گرفتگی کند. او همچنین ممکن است در ناحیه پشتی احساس ناراحتی کند.

خونریزی واژینال تخلیه در زایمان زود رس

در صورت شروع کار یا چند روز قبل از آن، یک زن ممکن است افزایش ترشح واژن را که به صورت صورتی، قهوه ای یا کمی خونریزی است، متوجه شود. این یک تخفیف خونین است که ناشی از انتشار یک پلاك مخاطی است كه در حین بارداری بلوك گردن رحم را باز می كند. پلاك مخاطي كه در مرحله اول زايمان شروع به گسترش يا باز شدن مي كند، از بين مي رود.





:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: